Sayfalar

gizli kamera

replika telefon

maca bitksi

cep Telefonu icin Tüketici Haklarım Nedir.?

slm arkadaslar  ben   cep telefonu  kullanıyorum  neler  bana   haktır...
bilinçli tüketici olmanın temel koşulu, haklarımızı bilmekten geçiyor.
haklarını bilen ve ayrıntılı fiyat araştırması yapan tüketiciler hem kazanıyor, hem de fiyatların düşük seyretmesinde etkin rol oynuyorlar.
tüketici Hakları Cep’e Girdi

hürriyetkıyasla.com analistlerinden Cem Tutkun,  Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu nun (BTK), tüketici haklarını korumak amacıyla hazırladığı,
elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları  yönetmeliğini yorumladı.





bu yönetmeliğin özellikle internet  ve GSM aboneleri (Cep Telefonu Kullanıcıları) tarafından dikkatlice okunması gerekiyor.
kafa karıştırıcı tarifelerin okunamayacak kadar küçük yazılması, verilen taahhütlerin yerine getirilmemesi,
fatura inceleme taleplerinin geciktirilmesi, sözleşme iptalinde başvuru yapmanıza rağmen sözleşmenizin iptal edilmemesi, istemediğiniz mesajlarla ve maillerle dolan mesaj kutularınıza kadar birçok sorunlu alanda tüketiciyi korumaya yönelik hazırlanmış bu yönetmeliğin, tüketiciye büyük kolaylıklar sağlayacağını düşünüyorum.
 değişen rekabet koşulları ve gelişen teknolojiyle birlikte bu hakların daha fazla genişletilmesi ve tüketicinin aldığı hizmet kalitesinin arttırılması ise herkesin beklentisi dedi.

işte bundan sonra sizi koruyacak haklar
tüketici Hakkını Arayacak

kampanyalarda taahhüt edilenler yerine getirilmediği takdirde, işletmeciler tüm mağduriyetleri gidermek zorundadır.
işletmeciler, bütün vergilerin dahil edildiği fiyatları, “talep olmaksızın” tüketiciye bildirmekle yükümlüdür.
tüketiciler faturaları için üst limit belirleyebilirler.
tüketiciler, kişisel verilerinin kamuya açık rehberlerde yer alıp, almamasını talep edebilirler.
tüketicilerin ayrıntılı fatura talep etme hakkı vardır.
tüketiciler istemeyen mesaj ve iletileri almayı reddedebilirler.
görme engelliler sözleşmelerini ve faturalarını yararlanabilecekleri şekilde talep edebilirler.
tüketicilerin kampanya hakkında kapsamlı bilgi alabilme, tarifelerle ilgili güncel bilgilere ulaşabilme, tarifelerdeki değişiklikler uygulanmaya başlanmadan bilgilendirilme hakları vardır.
tüketicilerin, kısa mesaj, çağrı merkezi, internet ve benzeri yöntemlerle katıldıkları kampanyalardan aynı şekilde veya kolay bir yoldan çıkma hakları vardır.
abonelik sözleşmelerinin en az 12 punto ile yazılması gerekmektedir.
elektronik ortamda gönderilen faturalar ödeme tarihine en az 5 gün kala gönderilmelidir.
aboneler yazılı olarak bildirmek şartıyla aboneliklerini her zaman bitirebileceklerdir.
işletmeciler, aboneliğin feshi halinde 24 saat içerisinde hizmeti kesmek, yazılı talep kendilerine ulaştıktan en geç 48 saat sonra fesih işlemini gerçekleştirmek ve talebin alınmasını takip eden 7 gün içinde sözleşmenin feshedildiğini tüketiciye bildirmek zorundadır.





sahibinden, cep telefonu,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder