Sayfalar
- Ana Sayfa
- Sıkca Sorulan Sorular
- İletisim
- kore malı telefonlar
- Replika telefonlar
- Tablet Ekran Tamiri
- reklam panosu fiyatlari
- Cep Telefonu Fiyatlari
- cep telefonu
- Seo Fiyatlari
- Seo calismasi
- Spot İphone
- Spot Samsung
- Spot Telefon
- Replika samsung note 3
- Replika samsung note 4
- Replika samsung note 5
- Replika samsung s6
- Replika samsung s5
- birebir ürünler
- sahibinden
- replika telefon
- replika telefon google link
- ikinci el satilik cep telefonlari
- replika saat
- Replika LG G4
- Replika Samsung s4
- Replika İphone 6s Plus
- Replika İphone 6s
- Replika Sony xperia z4
- Replika Çanta
- Dokunmatik ekran tamiri degisimi ucuz fiyatlari
- cep telefonu samsun iphone modelleri ucuz fiyatlar...
- İkinci El Cep Telefonu > Samsung, İphone, Htc, Ucu...
- Uzerlik tohumu yagi
- Lcd Ekran Tamiri
- İpad Ekran Tamiri
- Basaksehir Vize > Basvurusu İsin Gerekli Evraklar
- Toptan Kuru Fasulye Fiyatlari > Kuru Bakliyat Piya...
- Toptan Bebek Bezi Fiyatlari > En İyi, En Ucuz Cocu...
- Replika İphone 8 > Cep Telefonu, Fiyatlari
- Replika İphone 8 Plus > Cep Telefonu, Fiyatlari
- Replika Samsung S8 Edge Cep Telefonu Fiyatlari
- Replika Samsung S8 Cep Telefonu Fiyatlari
- Replika Telefon > Cep Telefonu, Modelleri, Faceboo...
- Muadil Toner > Brother, Canon, Epson, Hp, Toner fi...
- Replika Kopya Cep Telefonu
- Toptan Giyim Ucuz Fiyatlari İhracat Fazlasi Toptan Giyim
- Replika Kopya Cep Telefonlari
- Kusadasi Satilik Kiralik Daireler
- Replika cep telefonlari
- Sahibinden catalca satilik arsa tarla
- Replika cep telefonu modelleri
- Hemoroid Kremi > Fiyatlari, Basur Kremi, Tedavisi
- Catch > Pantolon, Gomlek, T shirt Fiyatlari
- Gizli Kamera > Kalem, Kol Saati, Anahtarlik Casus ...
- Replika Telefon Video Serisi
- Replika telefon modelleri fiyatlari
- Satilik Keci Fiyatlari, Honamli Kecisi, gğlak Fiya...
- Replika İphone x Kopya Cep Telefonu
- Replika Samsung Note 8 Kopya Cep Telefonu
replika telefon ile metafizik bilgisi
replika telefon ile metafizik bilgisi bugün sizin icin yine replika telefon yazılarını yazdı ve sizler icin replika telefon dediki Ama hareket ettiricinin fiili, hareket edenin fıilindeıı(n ka bir şey değildir. O her ikisinin de fiili olmak zorundadır. hareket ettirici bilkuvve olarak göz önüne alındığında hareketcııiıi,; bilfiil olarak göz önüne alındığında hareket edendir. Ancak onun(|j haline getirdiği, hareket edendir; öyle ki gerek hareket ettirici, hareket edenle ilgili olarak fiil tektir, nasıl ki birden ikiye ve ikidf, bire aynı aralık varsa ve nasıl ki varlıkları bir olmaksızın çıkijlainjj birse, hareket ettirenle hareket edenin ilişkileri de aynı
35 Sonsuz ya doğası bakımından kat edilemez olduğu içinkatEfi mesi imkânsız olandır (bu, sesin görülemez olması a ulamında sonsüi-
1)Yani eksik, tamamlanmamış bir fiil olduğu. Kış. Simpl., 4M, 18-19.
2)I l.ıreker salt bir ilinek okluğundan zorunlu olarak ya hareket eden veya hareket«tiıtıılıı tözde Inılıınmak zorundadır. Aristoteles bunun hareket eden okluğunu ispat etmektcdiı.Çirli hareket, h.ıreket edenin fiili olarak tanımlanır. İmdi hir şeyin fiili (entcllckheia). ancakMltfe ğu şevin kendisinde bulunabilir. O halde hareket, hareket edendedir. Ancak kendi paymcık hareket edeni fiil haline geçirmek olan hareket ettirici de gerek valmzca hilkmvc (kinetikonl,;-rekse bilfiil fkioun. to kinein) olanak göz önüne alınabilir. Bilfiil olarak göz önünealııukinıiı-hareket edeni fiil haline geçilir ve bu fil haline geçirme şüphesiz hareket edenin kemlisiniti’ haline geçmesiıulcıı avn değildir. Eğer hareket ettirenin fiili hareket ettirmekse, btı fulld'»'»' edenin kendisi fiil halinde bulunur. O halde hareket ettiren ve hareket edenin yonüneıÇ dönmemize göre ikili bir görüntü altında göz önüne alman hir tek ve aynı fiil karşısıiKİ;ihJ“ nıaktayız. Krş. .Syiv. Maurus, 308.
^^,ı)(D veya kat edilmesi mümkün olan> ancak sonu olmayandır veya edilmesi hemen hemen imkansız olandıd^) veya doğası gereği kar edilebilen, ama katedilemeyen olan veya sının olmayandır.*^) Ayrıca l^jrleşrirme bakımından sonsuzla, bölme bakımından sonsır/*A) veya l^er ibiî^l bakımından sonsuz vardır.
Sonsuzun bağımsız bir varlık, bir kendinde şey olması mümkün değildir.Çünkü eğer o ne uzaysal bir büyüklük, ne çokluk değilse, eğer sonsuz onun tözü ise, bir ilineği değilse, o bölünmez olacaktır; çünbü bölünebilir olan ya büyüklük veya çokluk olmak zorundadır. Ama eğer o bölünemezse, sonsuz olamaz; meğer ki sesin görülemez olması anlamında sonsuz olmasın. Ama bizim sözünü ettiğimiz ve araştırdığımız sonsuz bu sonsuz değildir, kat edilmesi mümkün olmayan anlamındaki sonsuzdur.(^)
Ayrıca sonsuzun yalnızca bir yüklemi olduğu sayı ve büyüklüğün kendileri özleri gereği var değilseler,*^) sonsuzun kendisinin özü gere-
106" ;i 23-33=111, 3, 203 b 24-206 a 7 ]06":ı33-3"=m, 7, 207 b 21-23
(Küdil^ nuTİn farklılıklarına işaret etmiyoruz)
]) Çünkü omm doğası, görülemez olmasıdır. Genel olarak nicelik olmayan her şey sonsuzdur.
2)Örntğin Okyanus (Philop., 410, 6.)
31 Dnirc (Philop., 410, 12)
D Kdinıcsi kelimesine çevirmek gerekirse: Toplama bakımııulan (prosthcsei) veya ayırma ba-kımımhın (aph:nreseİ). Ancak burada ayırmak (aphairesis), bölmek (tliairesis) anlamındadır. Bir-Iışnrmc Kıkımından sonsuz, örneğin sayının sonsuzluğu; bölme bakımından sonsuz, örneğin ııravın sonsu7lnğu; bölme ve birleştirme bakımından sonsvız ise zamanın sonsu7İuğudur. Zaman, hirsayı olması iıakımından birleştirme, sürekli olması bakımından bölme bakımmtlan sonsuzdur ılrj.Sinıpl., ^"0. 36 vd; St. Thomas, s. 661, not 2319-0, 6, 1048 b 1 2 ile ilgili nota tla bkz.)
5)Bııraıla kastedilen öğreti Pythagorasçılar ve Platoncuların öğretisidir. Krş. Fizik III, 4. 203 al: W 630 b 33. Aristoteles önce bilfiil sonsuzun duyusal şeylerden ayrı bir varlık olarak ı-arolmaJığını. başka bir deyişle bir töz olmadığım (1066 b 1-21) sonra onun şeylerde de var oU mdıgınt kanıtlamaktadır (b 22’den sonuna kadar). Bu anuln (9-1 1 ve 19-21. satırlar sonsuzun Mf ilinek olmadığını tla göstermektedir. Krş. Hamclin, jLr d'Ar.. s. 281 vd.
611:gcr sonsuz, niceliğin türleri olan bir büyüklük veya çokluk değilse, tersine özü gereği bir t'in'scholıinehilir olmayacaktır (çünkü bölünebilirlik, niceliğin bir özelliğidir). .\ma bölünemez l^irsonstız. brcdilmesi mümkün olmayan bir sonsuzu arayan ne bizim kendimizi, nc de fizikçi-b ilgilendiril (krş. Philop., 4 13, 18-22). Şu şekilde de akıl yürütülebilir (Philop., 411, 3-8): %rsonsuzun Ateş veya Su gibi bir töz olduğu kabul edilirse, o ya bölünebilir veya bölünemez *^Uakrır. Pğer bölünebilirse zorunlu olarak büyüklük veya çokluk olacaktır; öyle ki bu durumda ^nsıız, liir kcndiıulc töz değil, bir nicelik olacaktır. Eğer bunun tersine o bölünemezse, ibtiyacı-"^•7nlan bu tür bir sonsuz değildir - St. dTomas, s. 601, not 2322'ye tle bkz.
) Tersine sailecc tözlerin belirlenimlerinden ibaret iseler. Bu erkilenimler (pathe) eğer özü (kath’iuıta) var değilseler, ancak Öznede bulunmak İıakımından (en hypokcimeno) varsa-‘^^■'•ayı ve büniklüğün yalnızca bir hali (mode) olan sonsuz tla haydi haytli özü gereği var olan değildir. (Siınpl., 476, 3-6)replika telefon sundu....
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder